امکانات تریلی را بشناسید

امکانات تریلی را بشناسید

امکانات تریلی را بشناسید

تریلی  یکی از کاربردی ترین و بهترین ماشین های سنگینی است که امروزه مورد استقبال بسیاری از رانندگان قرار گرفته  است. خوشبختانه اکثر شرکت های تولیدکننده ماشین های سنگین به خصوص تریلی ها با طراحی امکانات بسیار فوق العاده و پیشرفته توانسته اند، جایگاهی خاص بین رقیبان خود پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم که برخی از امکانات تریلی  را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

امکانات تریلی ها

تریلی  به عنوان نوعی خودرو جاده ای برای حمل بارها با وزن ها و ظرفیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. خوب است بدانید، امروزه بر امکانات و قابلیت تریلی ها توجه ویژه ای می شود. در نتیجه اکثر تولیدکنندگان با طراحی برخی از تکنولوژی های پیشرفته و مدرن در این مدل از ماشین سنگین آن را به خودرویی کاربردی با عملکرد بسیار فوق العاده و خاص تبدیل کرده اند.

1- دوربین خط خوان

یکی از امکانات فوق العاده تریلی  دوربین خط خوان آنها محسوب می شود. عملکرد این قابلیت به گونه ای است که رانندگان را وادار به حرکت بین خطوط می کند. به عنوان مثال هنگامی که راننده دقت کافی در رانندگی نداشته باشد یا دچار خواب آلودگی شود، با فعال کردن این تنظیم می تواند، هشدارهای لازم را دریافت کند. در واقع قابلیت ذکر شده از بروز تصادف های خطرناک یا منحرف شدن ماشین سنگین جلوگیری می کند.

2- کابین های مخصوص استراحت

خوشبختانه شرکت های تولیدکننده در طراحی تریلی های جدید بر رضایت و راحتی رانندگان تاکید بسیاری داشته اند. در همین راستا نیز بسیاری از تریلی های جدید مجهز به کابین های مخصوص به منظور استراحت کردن رانندگان هستند. علاوه بر این در این کابین ها تخت هایی نیز برای خوابیدن بسیاری از راننده ها طراحی شده اند. همچنین خوب است بدانید که این تخت ها خاصیت تاشوندگی دارند.

3- یخچال های کوچک

از قابلیت های دیگر تریلی  می توان به یخچال  کوچکی که در آن تعبیه شده  است، اشاره کرد. خوب است بدانید که برخی از این یخچال ها در داخل اتاق ماشین و برخی دیگر در فضای بیرون از کابین قرار گرفته اند. در نتیجه رانندگان می توانند، برای مسافت های طولانی و حمل ونقل های جاده ای خود مواد غذایی را تهیه کنند و نگران خراب شدن آنها نباشند.

4- استفاده از سوخت یورو 4 و 5

همان طور که می دانید، در زمان های قدیم تریلی ها از سوخت های معمولی استفاده می کردند. همین عامل نیز سبب افزایش آلودگی های هوا به میزان قابل توجهی می شد. اما امروزه بسیاری از کارخانه سوخت مورد نیاز تریلی ها را تغییر داده اند و سوخت های یورو 4 و یورو 5  برای آنها جایگزین کرده اند. در واقع شرکت های تولیدکننده با حذف برخی از آلاینده های ناسالم سعی دارند که آلودگی های هوا را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

5- ترمز اضطراری

از قابلیت های فوق العاده تریلی های جدید می توان به ترمز اضطراری آنها اشاره کرد. مسلماً راننده ها در حمل ونقل های جاده ای و در مسیر ممکن است، با خستگی های شدیدی مواجه شوند. در واقع قابلیت طراحی شده این امکان را به راننده ها می دهد که در مواقع اضطراری ترمز کند. علاوه بر این هنگامی که اجسام یا حیوانات به صورت ناگهانی به جلوی تریلی بیایند، راننده ها با استفاده از ترمز اضطراری می توانند، به طور کامل ماشین سنگین خود را متوقف کنند.

6- کولر و بخاری درجا

همان طور که می دانید، اکثر ماشین های سنگین مانند تریلی ها مجهز به بخاری و کولر هستند که تنها در صورت روشن بودن ماشین قابلیت کار کردن دارند. اما شرکت های تولیدکننده در طراحی تریلی های نسل جدید از بخاری ها و کولرهای درجا استفاده کرده اند. طراحی این سیستم به شکلی است که رانندگان می توانند، با فعال کردن تنظیم مورد نظر به هنگام خاموش بودن ماشین از آن استفاده کنند. از مزیت های فوق العاده این نوع بخاری و کولر این است که میزان سوخت مصرفی به حداقل می رسد و به موتور ماشین سنگین فشار وارد نخواهد شد.

7- ریتاردر

خوب است بدانید گاهی اوقات ترمزهای تریلی نمی توانند، عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. در واقع بارهای سنگین و با حجم بسیار بالا سبب ایجاد چنین مشکلی در ماشین های سنگین به خصوص تریلی ها می شوند. اما خوشبختانه در ساخت تریلی های جدید از ریتاردر استفاده شده است. ناگفته نماند که سیستم نصب شده روی گیربکس ماشین با کاهش دور گیربکس تأثیر بسیار زیادی بر ترمز و توقف به موقع ماشین دارد. در واقع قابلیت ذکر شده به ترمز ماشین کمک می کند که بدون ایجاد فشار زیاد به سیستم ترمز، تریلی متوقف شود.

8- گرم کن و سردکن صندلی

واضح است که رانندگان ماشین های سنگین مجبور هستند که در فصل های مختلف سال در جاده های کشور باشند و بارهایی با حجم زیاد را به نقاط مختلف جابه جا کنند. اما خوب است بدانید که شرکت های تولیدکننده همیشه رضایت و راحتی رانندگان خود را ترجیح می دهند. به همین دلیل نیز آنها برای راحتی رانندگان صندلی های تریلی را به سیستم گرم کن و سردکن مجهز کرده اند. در واقع افراد می توانند، این تنظیم را توسط دکمه هایی که در کنار صندلی تعبیه شده اند، تنظیم کنند و سفری آسوده را برای خودشان ایجاد کنند.

9- صندلی های بادی قابل تنظیم

یکی از امکاناتی که در ساخت ماشین های سنگین مانند تریلی ها استفاده شده است، صندلی های بادی آنها محسوب می شوند. خوب است بدانید که صندلی های بادی از اذیت شدن رانندگان به هنگام تکان خوردن و حرکت ماشین جلوگیری می کنند. ناگفته نماند که این صندلی های بادی قابلیت تنظیم شدن دارند. قابلیت مورد نظر ارتفاع صندلی را باتوجه به وزن رانندگان به طور خودکار تنظیم می کند.

10- صندلی های راحت

همان طور که می دانید، برخی از افراد از مشکلات کمردرد و قوس کمر رنج می برند. مسلماً در این شرایط نشستن پشت فرمان ماشین های سنگین می تواند، شرایط را برای رانندگان بدتر کند. اما در برخی از تریلی های جدید قابلیتی طراحی شده است که رانندگان می توانند، با فشردن دکمه ای صندلی را نسبت به حالت کمر خود تنظیم کنند. در این شرایط به حتم رانندگان احساس راحتی می کنند و به هیچ عنوان اذیت نخواهند شد.

11- جی پی اس

یکی از قابلیت هایی که در اکثر ماشین های سنگین مانند تریلی  وجود دارد، سیستم مسیریاب آنها محسوب می شود. عملکرد این سیستم به گونه ای است که رانندگان به سهولت قادر به پیدا کردن مسیر روی نقشه هستند. در این شرایط نه تنها رانندگان سفری راحت را تجربه می کنند، بلکه در جاده ها گم نخواهند شد.

12- استفاده از بالن به جای کمک فنر و فنر

تریلی های قدیمی که دارای فنر و کمک فنر هستند، نه تنها بسیار خشک محسوب می شوند، بلکه فشارهای زیادی را به تریلی و راننده وارد می کنند. اما امروزه در سیستم های جدید تریلی ها از بالن های مخصوصی به جای فنرها و کمک فنرها استفاده شده است. این بالن ها به عنوان محفظه ای لاستیکی هستند که توسط باد پر شده اند. از مزیت های فوق العاده این بالن ها می توان به نرم شدن ماشین و جلوگیری از فشار آمدن به رانندگان اشاره کرد. همچنین خوب است بدانید که این بالن ها قابلیت تنظیم ارتفاع هم دارند. در واقع رانندگان می توانند، طبق تشخیص خود ارتفاع ماشین را از سطح زمین افزایش یا کاهش دهند.

13- سیستم خودران

یکی از قابلیت های فوق العاده تریلی های جدید سیستم خودران آنها محسوب می شود. این قابلیت پیشرفته و مدرن به گونه ای طراحی شده است که با مشخص کردن آدرس، ماشین سنگین به طور خودکار برای رسیدن به مقصد مورد نظر مسیریابی می کند. در واقع در این شرایط رانندگان نیازی به رانندگی کردن ندارند. زیرا قابلیت ذکر شده سبب حرکت تریلی و ادامه مسیر خواهد شد.

14- کروز کنترل

از دیگر ویژگی های منحصربه فرد تریلی ها می توان به سیستم کروز کنترل اشاره کرد. کروز کنترل سیستمی است که به وسیله آن سرعت مطمئنه باتوجه به نیاز راننده مشخص می شود. به عنوان مثال هنگامی که راننده در جاده ای با سرعت 80 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است، می تواند با فعال کردن این تنظیم توسط فشردن دکمه ای بدون نیاز به فشار دادن پدال گاز تمام مسیر را با همان سرعت حرکت کند.

15- جعبه دنده اتوماتیک

همان طور که در قسمت های بالاتر بیان کردیم، شرکت های خودروسازی همیشه بر رضایت و راحتی رانندگان اهمیت ویژه ای قائل هستند. به همین دلیل نیز امروزه اکثر تریلی های جدید به دنده اتوماتیک مجهز شده اند. جعبه دنده اتوماتیک شرایطی را به وجود می آورد که تریلی مورد نظر بدون دخالت راننده در تعویض دنده و به صورت اتوماتیک شروع به حرکت کند. ناگفته نماند که دور موتور تریلی باتوجه به سرعت و برنامه تعریف شده به طور اتوماتیک تغییر می کند و بعد از آن نیز دنده عوض خواهد شد.

16- ایربگ

معمولاً حمل ونقل های جاده ای با تصادف هایی همراه هستند. همان طور که واضح است این تصادف ها صدمات و آسیب های جبران ناپذیری را به رانندگان و تریلی ها وارد می کنند. اما خوب است بدانید که برخی از شرکت های خودروسازی در مدل های جدید تریلی ها از سیستم ایربگ به منظور افزایش ایمنی رانندگان و حفظ سلامت جان آنها استفاده کرده اند.

17- سیستم عیب یابی بدون خطا

همان طور که می دانید، گاهی اوقات ممکن است که تریلی ها خراب شوند و نیاز به تعمیرات جدی پیدا کنند. در این شرایط رانندگان مجبور به بردن ماشین سنگین به تعمیرگاه هستند. اما گاهی اوقات امکان دارد که تعمیرکاران خطا و خرابی پیش آمده را به اشتباه تشخیص دهند. اما خوشبختانه در تریلی های جدیدی کامپیوتری وجود دارد که با وصل کردن آن به دستگاه هایی خاص منشأ خرابی و مشکل پیش آمده به راحتی تشخیص داده می شود. از مزایای فوق العاده این قابلیت می توان به صرفه جویی در هزینه های احتمالی اشاره کرد.

18- چراغ های نئون ال ای دی

امروزه در طراحی تریلی های جدید از لامپ های نئون ال ای دی در قسمت جلویی و عقبی آنها استفاده شده است. چراغ های نئون ال ای دی فواید بسیار زیادی را به همراه دارند. این چراغ ها نه تنها روشنایی بسیار بالایی دارند، بلکه سبب اذیت شدن چشم رانندگان دیگر ماشین ها در جاده ها نخواهند شد. زیرا میزان نور آنها استاندارد است.

19- سپرهایی با ارتفاع بسیار کم

در زمان های گذشته معمولاً تصادفات تریلی ها با ماشین های دیگر آسیب های جبران ناپذیری را برای رانندگان هر دو ماشین به همراه داشت. در واقع ارتفاع سپرهای تریلی های قدیمی به گونه ای بود که اکثر ماشین ها به هنگام تصادف به قسمت زیرین تریلی می رفتند. همان طور که می دانید، این شرایط خسارت های مال و جانی بسیاری را برای رانندگان به همراه خواهد داشت. اما شرکت های تولیدکننده با کم کردن ارتفاع سپرها نه تنها امنیت را بالا می برند، بلکه از بروز تصادفات جبران ناپذیر نیز تا حدودی جلوگیری خواهند کرد.

20- ترمز ای بی اس

همان طور که می دانید، بسیاری از تریلی های قدیمی مجهز به ترمزهای لنتی هستند. این ترمزها معایب بسیار زیادی را به همراه دارند. به عنوان مثال با گرم شدن هوا این ترمزها داغ می شوند و عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهند. اما امروزه در طراحی تریلی  از ترمزهای ای بی اس استفاده شده است. این ترمزها ضریب خطای بسیار کمی دارند و به خوبی عمل می کنند.

کلام آخر

همان طور که در قسمت های بالاتر بیان کردیم، شرکت های خودروسازی مخصوصاً خودروسازی های بزرگ همیشه رضایت و راحتی رانندگان را در اولویت خود قرار می دهند. به همین دلیل هم اکثر تولیدکنندگان سعی دارند، با به کارگیری امکانات و قابلیت های مختلف امنیت و راحتی راننده ها را تأمین کنند. در واقع قابلیت های طراحی شده در تریلی  به گونه ای است که رانندگان می توانند، سفری ایمن و بدون خطر را تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
به علت نوسانات نرخ ارز قبل از ثبت سفارش محصول با کارشناسان ما تماس بگیرید.09303871200
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

دلیل بازگشت وجه

×
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من