انواع تریلی را بشناسید

انواع تریلی را بشناسید

انواع تریلی بسیار زیاد است. اگر شما فردی هستید که علاقه‌مند دریافت اطلاعاتی درباره این وسیله نقلیه هستید، یا به واسطه شغلتان قصد خرید یک تریلی را دارید، بهتر است با اشکال گوناگون آن ابتدا آشنا شوید. آشنایی با انواع این وسیله نقلیه به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند.

انتخاب بهترین نوع آن که مناسب شما و کارتان نیز باشد و بتوانید حداکثر استفاده را از آن با توجه به هدف خود بکنید، مشروط به این است که ابتدا با انواع آن‌ها آشنا شوید. ما قصد داریم انواع این وسیله نقلیه را برای شما بیان کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

انواع گوناگون تریلی را بهتر بشناسید

این وسیله نقلیه انواع بسیار گوناگونی دارد که هر کدام از آن‌ها برای انجام کار و حرفه مخصوصی استفاده می‌شود. تریلی‌ها با توجه به اهدافی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، طراحی می‌شوند. اقسام تریلی شامل:

  • تریلی‌های تخت
  • تریلی‌های بسته
  • تریلی‌های یخچال‌دار
  • تریلی‌های عرشه پله‌ای
  • تریلی‌های تخت قابل گسترش
  • تریلی‌های گردن غازی قابل جابجایی
  • تریلی‌‌های تخصصی
  • تریلی‌های دو تخت قابل افزایش
  • تریلی‌های برقی
  • تریلی‌های چند ماشینه

با انواع تریلی‌ به صورت کلی آشنا شُدید، حال قصد داریم درباره آن‌ها قدری جزئی‌تر و دقیق‌تر برای شما توضیح دهیم تا با این وسیله نقلیه و کاربرد هر نوع آن به طور کامل و اختصاصی آشنا شوید.

خصوصیات تریلی‌های تخت که باید بدانید

تریلی‌های تخت جزء محبوب‌ترین و پر کاربردترین نوع تریلی‌ هستند. کارایی بسیار زیاد و مختلف این نوع از تریلی علت اصلی محبوبیت آن است. این نوع از باربر قابل استفاده برای مصارف گوناگونی است.

از جابجایی قوطی‌های فولادی گرفته تا جابجایی چوب همه با این وسیله قابل نقل و انتقال است‌. این تریلی‌ها از تمام جهت‌ها قابل باز شدن هستند و در حالت داشتن بار یا نداشتن آن قابل استفاده هستند. بارها از بالا توسط جرثقیل یا از کنار و توسط جرثقیل‌های چنگال‌دار داخل آن قرار داده می‌شوند.

ظرفیت وزنی تریلی‌های تخت به طور تقریبی برابر ۴۸۰۰۰ پوند است. همچنین سایز های بسیار متفاوتی دارد که رایج‌ترین آن سایزی با عرض ۴۸ فوت و حداکثر ارتفاع آن هم ۶۰ اینچ است. به دلیل اینکه هیچ محل و ظرفی برای نگهداری موادی که قابل انتقال است وجود ندارد، باید از انواع برزنت‌ها برای پوشاندن مواد استفاده شود.

هنگام پوشاندن مواد با برزنت باید موارد احتیاطی را در نظر گرفت و از برزنت جنس خوب استفاده کرد، تا مشکلی ایجاد نشود. همچنین برزنت‌ها نیز انواعی دارند، مانند: برزنت فولادی، برزنت چوبی، برزنت شیشه‌ای و برزنت دودی.

با تریلی‌های بسته بیشتر آشنا شوید

یکی دیگر از انواع تریلی که بسیار هم محبوب است، تریلی‌های بسته هستند. این تریلی‌ها‌ تقریبا مانند تریلی‌های تخت هستند، با این تفاوت که ظرف یا محلی نیز برای نگهداری بار دارند. این نوع از تریلی‌ قابل استفاده و حمل و نقل برای هر چیزی از ابزار و تجهیزات مختلف است.

مزیتی که این نوع از تریلی‌ها دارند، این است که به علت بسته بودنشان کم هزینه‌تر از تریلی‌های تخت هستند و نیاز به تهیه برزنت برای بارهای خود ندارند. علاوه بر آن بسیار امن‌تر هستند و حتی در شرایط جوی مختلف به راحتی قابل استفاده خواهند بود.

بالاترین مزیتی که این نوع از تریلی دارد این است که فضای داخل آن قابلیت مصارف زیادی دارد و می‌توانید با قفسه‌سازی فضای داخلش استفاده بیشتری از آن داشته باشید.

ظرفیت وزنی تریلی‌های بسته چیزی حدود ۴۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ پوند و طول آن‌ها ۴۸ تا ۵۳ فوت است. نحوه بارگیری آن‌ها هم یا از جلو یا از طرفین انجام می‌شود. به طور کلی این نوع از تریلی ارزش سرمایه‌گذاری زیادی دارد.

انواع تریلی، تریلی بسته

انواع تریلی، تریلی بسته

تریلی‌های یخچال‌دار را بهتر بشناسید

یکی دیگر از انواع تریلی، تریلی‌های یخچال‌دار هستند. این نوع از تریلی مناسب حمل و نقل موادی است که باید در هوای سرد نگهداری شوند. مانند داروها، بستنی‌ها و انواع مواد غذایی یخ‌زده که در دمای بالا فاسد می‌شوند. تریلی‌های یخچال‌دار بسیار شبیه به تریلی‌های بسته هستند، با این تفاوت که تریلی یخچال‌‌‌دار یک سیستم خنک کننده هوا دارد ولی تریلی بسته آن را ندارد.

ظرفیت وزنی این نوع تریلی مانند تریلی‌های بسته است، اما ارتفاع و عرض متفاوتی دارد. ارتفاع استاندارد آن‌ ۸ فوت و عرض آن شامل ۸.۲ فوت می‌شود. اجزای اصلی سیستم آن نیز شامل کمپرسور، کندانسور و اواپراتور است.

خصوصیات تریلی‌های عرشه پله‌ای چیست؟

تریلی‌های عرشه پله‌ای یک نوع دیگر از انواع تریلی‌ها هستند که شباهت زیادی به تریلی تخت دارند. تنها تفاوت آن‌ها با تریلی تخت سطح ارتفاعشان از زمین است که در تریلی‌ تخت سطح ارتفاع از زمین چیزی حدود ۶۰ اینچ می‌شود. ولی این تریلی‌ها بسیار نزدیک به سطح زمین هستند و علت آن بارگیری و حمل بارهایی است که به علت ارتفاع زیادشان قابل انتقال با تریلی‌های تخت نیستند. تریلی عرشه پله‌ای دارای دو عرشه است که یکی بالاتر و دیگری نزدیک به سطح زمین است. آن‌ها دارای سطح شیب‌داری برای تخلیه بار هستند و به علت نزدیک‌تر بودن به سطح زمین برای تخلیه توسط جرثقیل‌های بالارونده دارای ایمنی بیشتری هستند.

با تریلی‌های تخت قابل گسترش بیشتر آشنا شوید

نوع دیگری از انواع تریلی، تریلی‌های تخت قابل گسترش است که همان تریلی‌ تخت ولی با قابلیت افزوده شدن و گسترش یافتن خواهد بود که طول آن‌ ثابت نیست. سطح آن‌ها قابل افزایش از ۴۳ فوت به ۸۰ فوت است. این تریلی‌ها مانند تریلی تخت روباز هستند و هیچ ظرف و محلی برای نگهداری بار ندارد.

تریلی‌های قابل گسترش مناسب حمل محموله‌های بسیار بزرگی هستند که با تریلی‌های تخت معمولی قابل حمل نیستند. وقتی نیاز باشد سطح تریلی افزایش یابد، پین متصل به دو قسمتی که باید به هم متصل شوند، آزاد خواهد شد و سپس سطح مورد نظر به آن افزوده می‌شود.

ویژگی‌های تریلی‌ گردن غازی قابل جابجایی چیست؟

جابجایی بارهای بسیار بزرگ کاری سخت و استرس زایی است که این کار نیاز به اقدامات و وسایل فنی و تخصصی دارد. یکی از این وسایل تریلی گردن غازی است که به نام تریلی دوبل هم معروف است. این تریلی یک گزینه بسیار مناسب برای حمل و نقل بارهای بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

تریلی گردن غازی دارای یک سطح کوتاه‌تر در وسط است که محل قرار گیری وسایل بلند‌تر است. شما می‌توانید اجسامی که بلندتر هستند را در ناحیه وسط و اجسام کوتاه‌تر را در قسمتی که بلندتر و مناسب‌تر است، قرار دهید. ناحیه کوتاه‌تر که به چاه معروف است، در وسط قرار دارد و طول آن ۲۹ فوت می‌شود. به دلیل اینکه این ناحیه کوتاه‌تر به زمین تزدیک‌تر است؛ این امکان را فراهم می‌کند که اجسامی با ارتفاع ۱۲ فوت را بدون نقض قوانین جابجا کنید.

مزیت دیگری که این نوع تریلی دارد، قسمت جلویی یا به اصطلاح گردن غازی بودن آن است. قسمت جلویی به راحتی جدا می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که تجهیزات دیگر مانند بولدوزر به طور مستقیم روی تریلی حرکت کند. سپس قسمت جدا شده دوباره متصل خواهد شد و این باعث سهولت تخلیه یا بارگیری می‌شود.

تریلی‌‌های تخصصی و انواع آن را بشناسید

تا کنون با تعدادی از انواع تریلی آشنا شُدید. حال قصد داریم درباره تریلی‌های تخصصی و انواعی که دارد صحبت کنیم. تریلی‌های تخصصی با اهداف خاصی ساخته می‌شوند. ویژگی‌های مربوط به ساخت آن‌ها با توجه به هدفی که برای آن ساخته می‌شوند، تعیین می‌شود. این نوع از تریلی‌ها نیاز به مجوز و گواهینامه خاصی دارد و محدودیت وزنی آن تا ۲۰۰۰۰۰ پوند است.

تریلی‌‌های تخصصی مخصوص انتقال مواد خطرناک

این نوع از تریلی برای حمل مواد و مایعات خطرناک مانند بنزین، گازوئیل و… طراحی شده اند. آن‌ها دارای شکل استوانه‌ای هستند و برای انتقال صنایع شیمیایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین نیاز به مجوز‌های خاصی دارند و هزینه حمل برای آن‌ها نیز بسیار زیاد است.

تریلی‌های پزشکی

این نوع از تریلی‌ها مخصوص ارائه خدمات پزشکی در هر نقطه که نیاز باشد، هستند. آن‌ها از شرایط و امکانات پزشکی و اورژانسی برخوردار بوده و همه امکانات لازم را در خود دارند. این نوع از تریلی‌های تخصصی هم مانند بقیه انواع آن نیاز به مجوزهای خاص دارد.

تریلی‌های بازاریابی

امروزه یکی از رایج‌ترین تکنیک‌های بازاریابی استفاده از این نوع تریلی است‌. تریلی‌های بازاریابی با نمایش آگهی‌های تبلیغاتی شرکت‌های مختلف این امکان را فراهم می‌کنند که افراد با تماشا و آشنایی محصولات و خدمات مختلف به استفاده از آن‌ها ترغیب شوند.

تریلی‌های سرویس غذایی

در این نوع از انواع تریلی فضایی مانند آشپزخانه وجود دارد و به مشتریان در حال حرکت خدمات غذایی ارائه می‌دهد. از این نوع تریلی در جشنواره‌های مربوط به غذا و کنفرانس‌های مختلف استفاده می‌شود.

تریلی‌های مخصوص فروش

تریلی‌های فروش دارای فضای پوشیده‌ای هستند که در آن محصولات مختلف را برای فروش به مشتریان در نقاط مختلف ارائه می‌دهند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مشتریان به مراکز اصلی فروش نمی‌شود. کسب مجوز مورد نیاز برای این نوع از تریلی مقداری سخت‌تر از سایر مجوزها است و قوانین مربوط به آن سخت‌تر است.

با تریلی‌های دو تخت قابل افزایش آشنا شوید

یکی دیگر از انواع تریلی، تریلی‌های دو تخت قابل افزایش است که مخصوص حمل بارهای بسیار طولانی که به صورت یکباره باید جابجا شوند، است. قسمت میانی این تریلی‌ها قابلیت باز شدن و گسترش دارد و باعث ایجاد فضای بزرگ‌تر برای محموله‌های بسیار بزرگ می‌شود.

همچنین این تریلی امکان حمل همزمان بارهای کوتاه و بلند را در خود دارد. به این صورت که اجسام بلندتر در قسمت میانی و پایین‌تر و اجسام کوتاه‌تر در قسمت بلند آن جای خواهند گرفت. ظرفیت وزنی آن هم چیزی حدود ۴۰۰۰۰ پوند است.

حداکثر طول قابل افزایش این تریلی‌ها ۲۹ تا ۵۰ فوت و حداکثر عرض آن ۸.۵ فوت است. ارتفاع قانونی حمل آن نیز ۱۱.۶ فوت خواهد بود که این مقدار بسیار بیشتر از سایر اقسام تریلی محسوب می‌شود.

همه چیز درباره تریلی‌های برقی که باید بدانید

کاربرد این نوع از تریلی‌ها بیشتر برای زمانی که قصد جابجایی سایر تریلی‌ها را داشته باشید، است. یعنی در واقع از آن‌ها به عنوان یدک‌کش استفاده می‌شود و دیگر نیازی به خرید یک کامیون یا تراکتور نخواهید داشت. با تریلی‌های برقی شما می‌توانید سایر تریلی‌ها را به انتهای آن‌ها وصل کنید و هرجا که میخواهید، ببرید.

انواع تریلی، تریلی برقی

با تریلی‌های چند ماشین آشنا شوید

شاید با خود فکر کنید، تریلی‌های چند ماشین هم جزء تریلی‌های مخصوص هستند، اما اینطور نیست. تریلی‌های مخصوص عمر کوتاه تری دارند و به تازگی در حال رشد هستند، اما تریلی‌های چند ماشین از مدتی قبل‌تر وجود داشتند و برای حمل ماشین ها استفاده می‌شدند.

ظرفیت جابجایی آن‌ها تا ۸ خودرو است و دو نوع یک طبقه و دو طبقه دارند. اگر تعداد ماشین‌های در حال جابجایی به ۸ تا برسد، از مدل دو طبقه آن استفاده خواهد شد. این نوع تریلی‌ها امکان رد شدن از زیر روگذرها را به علت محدودیت ارتفاعی که وجود دارد، ندارند.

خودروهایی که با این تریلی‌ها در حال جابجایی باشند، محکم سفت می‌شوند و نکات ایمنی آن‌ها باید حتما رعایت شود، تا هنگام حرکت مشکلی ایجاد نشود.

انواع تریلی، تریلی چند ماشین

سخن نهایی

اگر فردی هستید که به فکر خرید یک تریلی برای کار کردن با آن هستید، یا به دنبال اطلاعاتی درباره انواع تریلی هستید، این مقاله در جهت کمک به شما و دادن اطلاعات مختلف درباره تریلی‌ها می‌تواند برایتان بسیار مفید بوده باشد.

وسایل نقلیه مختلف و وسایل مخصوص حمل بار معمولا با اهداف خاصی طراحی می‌شوند. همانطور که در اینجا خواندید، تریلی‌ها جزء وسایل حمل بارهای مختلف هستند و شما با توجه به حرفه و هر هدفی که دارید، می‌توانید از نوعی که بیشترین کاربرد را برایتان دارد، استفاده کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعات لازم در زمینه انواع این وسیله نقلیه را برای شما بیان کنیم. امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشید، پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

منبع :
https://www.homestratosphere.com/types-of-trailers/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
به علت نوسانات نرخ ارز قبل از ثبت سفارش محصول با کارشناسان ما تماس بگیرید.09303871200
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

دلیل بازگشت وجه

×
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من